اطلاع‌رسانی مهم: امکان خرید و فروش فوری ارز همستر کامبت در اکسکوینو فراهم شد!

خرید و فروش همستر کامبت
اخبار ارز دیجیتال

همبستگی بیت‌کوین و طلا به صفر نزدیک می‌شود

در حالی که بیت‌کوین و طلا در یک بازار صعودی جهانی به‌سر می‌برند و شاخص‌های جهانی در ۱۲ ماه گذشته ۲۸ درصد رشد کرده‌اند، بسیاری از معامله‌گران ممکن است فکر کنند که این دو دارایی با یکدیگر همبستگی دارند.

با این حال، واقعیت نشان می‌دهد که همبستگی بین بیت‌کوین و طلا به کمترین سطح خود رسیده است. در حالی که طلا به اوج تاریخی خود نزدیک است، بیت‌کوین ۶ درصد پایین‌تر از بالاترین قیمت خود قرار دارد.

همبستگی استاندارد بین بیت‌کوین و طلا طی چهار سال گذشته از بیش از ۵۰ درصد به تقریباً صفر رسیده است. بررسی نمودارهای قیمت ۹۰ روزه نشان می‌دهد که مشابهت‌ها بین این دو دارایی کمتر از هر زمان دیگری است. به‌خصوص، در اکتبر ۲۰۲۰، همبستگی روزانه میانگین بازده‌های بیت‌کوین و طلا ۵۰ درصد بود، در حالی که اکنون این دو کاملاً مستقل از یکدیگر معامله می‌شوند.

همبستگی ۹۰ روزه بیت‌کوین با طلا در حال حاضر تنها ۰.۰۴ است. این به این معناست که بازده‌های متوسط طلا تقریباً هیچ تأثیری بر بازده‌های بیت‌کوین در یک دوره سه ماهه ندارند. بنابراین، اگرچه بیت‌کوین به عنوان “طلای دیجیتال” شناخته می‌شود، اما در ۹۰ روز گذشته به‌طور واضح مانند آن عمل نکرده است.

محمدرضا آذرگون

رتبه 52 کنکور کارشناسی ارشد و 50 کنکور دکتری، دانشجوی دکتری رشته اقتصاد، گرایش توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی، توسعه مدل‌های مالی و تجزیه و تحلیل آنها برای حمایت از ابتکارات استراتژیک و تصمیمات سرمایه‌گذاری. کارشناس ارشد تحلیل‌گر و معامله‌گر امور بازارهای مالی، اقتصاد کلان و تسلط کامل به حوزه کریپتوکارنسی و بلاک‌چین، Cryptocurrency Analyst و فعال در زمینه تحقیقات و توسعه کسب‌وکار، با بیش از 3 سال سابقه فعالیت در زمینه بازارهای مالی، ارزهای دیجیتال و بازار فارکس.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا